Nyhedsbrev

søndag den 4. marts 2012

Quiz-Quiz-Trade

Quizen er de små krøllede lapper ved siden af tasken.
Det er lørdag og almindelig skoledag her. Hele ugen har vi arbejdet med en Cooperative Learning struktur der hedder Quiz-Quiz-Trade. I dag skal den prøves i klasserne. På anbefaling af Lilian Rohde, en tidligere kollega fra UCC, som er en erfaren underviser af lærerstuderende, filmer jeg lærernes CL arbejde med klasserne. Vi har lige set videoerne sammen på min laptop, jeg havde lavet biograf i min dagligstue.  Det var en rigtig stor succes. Vi fik gode diskussioner i gang og blev bekræftet i at vi er, ved at være, rigtigt gode til CL.


Dagens struktur går i korthed ud på at læreren har lavet et quiz kort til hver elev. Spørgsmålene relatere sig til det eleverne har gennemgået på traditionel vis. Eleverne går rundt i klassen og skiftes til at stille spørgsmål fra kortene. Når de har stillet et spørgsmål bytter de seddel og finder en ny elev de kan spørge.
På den måde skulle alle elever få gennemtænkt og formuleret alt det stof de lige har gennemgået og de får mulighed for at forklare hinanden det de ikke har forstået.

Der var lidt protester, blandt lærerne, over den store arbejdsopgave det var at lave kortene, men det hjalp da jeg forklarede at de kunne genbruges næste år.

I dagens blogindlæg er der dette lille sammenkog af de dagsaktuelle videoer:


Hvis der er nogen der har en kort og let formidlet tekst på engelsk (som kan nå mig elektronisk) om læringsstile, vil det være en stor hjælp.


Hmm... Hvad skal jeg lige stille op med det? tænker Chandona. Men hun ved efterhånden godt at der sker noget sjovt når de skal lave det der nye, som lærerne er begyndt på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar