Nyhedsbrev

tirsdag den 17. april 2012

Epilog

Jeg er tilbage i Danmark, lykkeligt genforenet med min familie som jeg har savnet. Jeg søgte et par jobs medens jeg var i Bangladesh, men desværre uden resultat. Så nu er det tilbage i arbejdsløshedsmøllen. Heldigvis har jeg fået lov at komme i aktivering i fire uger på Danmission. Det kan jo ikke passe bedre.

Jeg er stadigvæk træt efter jetlag og har været til konfirmation i Kolding i går. Jeg er ellers cykelfan, men jeg vælger at tage børnecontaineren, som en af mine venner kalder vores bil, fra Avedøre til Danmission i Hellerup. ”Far kan du ikke give mig et lift til gymnasiet” spørger Lisa min ældste datter. Vi hyggesnakker i bilen på vej til Nørre G i Husum og bagefter placere jeg bilen i den evindelige kø ind mod centrum af København.

Det er et fantastisk smukt palæ Danmission har til huse i. Det er et gammelt arvestykke som DMS fik i begyndelsen af sidste århundrede, da Hellerup stadigvæk var langt ude på landet. Jeg har glædet mig meget til at gå gennem denne dør, det var super heldigt at jeg kunne kombinere min ledighed med denne spændende opgave. Nu skal jeg ind til debriefing, hvor bliver det dejligt at diskutere opgaven med nogen der er godt inde i sagerne.

Jeg har mailet med Kirsten Duus som er landekoordinator for Bangladesh og det lader til at Danmission også har en lille biblioteksfaglig opgave til mig. Arkiveringen er aldrig blevet rigtigt harmoniseret efter sammenlægningen af DMS og Dansk Santalmission.  

Under debriefingen taler vi om planerne for det næste volontør par, Andreas og Sara som skal til Bangladesh i august. De er nyuddannede lærere og skal både arbejde i SUPOHTs comunity development program og på Saraswatipur Boarding School. Jeg er sikker på at de kommer til at nyde deres tid på Saraswatipur Boarding School, der er god brug for deres indsats. I det hele taget kan jeg varmt anbefale alle med lyst til at hjælpe i en fremmed kulturel sammenhæng, ved at tage en volontør tjans hos Danmission.

Hvis nogen har lyst til at høre foredrag, holder jeg et i Herrestedgaard (lige ved Toftlund kirke) mandag den 24. september kl. 18.00, læs mere på Agerskov kirkes hjemmeside.
Jeg har nydt at skrive denne blog og vil gerne takke for alle de gode kommentarer, råd og hilsner jeg har fået fra jer der har læst med.  
~ * ~

1 kommentar:

  1. Hej Karsten. Tak fordi jeg har måttet følge lidt med i din spændende opgave i Bangladesh. Det har været rigtig interessant. Håber så meget at du snart finder et job.
    Mange hilsener Mette

    SvarSlet